05 de maig 2011

LA SISENA HORA

En campanya electoral CiU va reiterar en diverses ocasions que la lluita contra el fracàs escolar era un dels un dels objectius prioritaris en l’acció de govern en cas que la ciutadania els hi dones confiança, i així ha estat . Ara son al govern.

L’anterior  govern mai ens va justificar de forma clara les avantatges d’aquesta sisena hora, potser lectiva, només hi havia una cosa clara l’equipara-me’n amb l’horari escolar de l’escola concertada. Sí es així sols es va demostrar que era una qüestió més ideològica que no pas pedagògica, aquesta constant obsessió de l’enfrontament de les dues xarxes educatives que tan de mal ha fet en el nostre país i que tant benefici lectoral ha donat alguns.
La demagògia, del discurs públic versus privada concertada i la poca capacitat de discernir el gra de la palla de moltes famílies de bona fe, va fer que el discurs ens portés a donar la raó a posicionaments populistes mes que a raonaments convincents.

L’objectiu de la sisena hora era mantenir el alumnes un hora mes al centre, alliberant a pares i mares d’aquesta hora d’estada amb els fills? O bé aquesta sisena hora estava dissenyada per que aquells centres que ho creguessin convenien poguessin destinar aquesta hora a treballar amb grups reduïts o de forma individualitzada amb aquells alumnes que presentessin dificultats en aspectes bàsics de l’aprenentatge com ara la escriptura. La lectura o les matemàtiques. Mai d’això ens van parlar tan sols ens parlaven de l’equiparació amb l’escola concertada. Mai ens van fonamentar en arguments educatius el cost d’aplicació d’aquesta sisena hora, molt en temo que aquest cost  fos molt més elevat que els beneficis educatius que aquesta mesura generava de la forma que estava plantejada.
Però mai ens van dir tampoc que aquesta hora, la sisena, de l’escola concertada anava a càrrec de les famílies. Es com si l’escola pública, a traves de les associacions de pares i mares, financessin qualsevol activitat acadèmica per obtenir millors resultats.

Però no les APA’s de la publica, feien mans i mànegues per cobrir el recursos que de l’administració no arribava o potser que alguns equips directius, no sabien administrar
D’això, molt podríem parlar però potser ho deixem per més endavant, mereix un capítol propi.

Esperem que les reformes proposades no suposin cap pèrdua de cap lloc de treball. Que els 4.000 mestres que com a conseqüència de la aplicació d’aquesta sisena hora, es van contractar seguiran treballant en el mateix centre on son actualment o si més no alguns vagin destinats a reforçar altres centres que per les seves característiques d’entorn soci- econòmic- cultural necessitin una major dotació.
Els ajustos, les optimitzacions de recursos passen també per el recursos humans i d’organització i en aquest àmbit, ens diuen que el professorat ampliarà el seu horari lectiu amb una hora mes reduint-la de coordinació, d’atenció a les famílies, d’activitats complementaries d’horaris variables entre d’altres.....

I si aquest arguments de canvi en les formes de fer els avalem, si la comunitat educativa, les famílies, els assumim com a propis per tal de l’atenció i la qualitat de l’ensenyament dels alumnes no es vegi afectada, es més, sigui signe de millora dels resultat acadèmics podrem donar per vàlids els ajustos pressupostaris que afecten únicament a aspectes material, com poden ser el retard en la construcció d’escoles, la despesa corrent de energia, paper, aigua, etc... En definitiva una major i millor gestió administrativa des de el propis centres docents. Aprofitant l’autonomia de gestió, millorant la seva eficàcia i fent uns centres educatius competitius entre ells, per tal de garantir uns millors resultats, tan acadèmics com educatius.

4 comentaris:

  1. Mai no diguis mai, no diguis mai sense rao, el tripartit va argumentar la 6na hora perfectament i cada centre en funció de les seves necessitats la cumplimentes lo millor possible, l'equiparació amb la concertada era un mes a mes.
    Si us plau no justifiquem l'acció de CiU, que si que es una acció en favor de la concertada que es d'on treu mes vots. Perquè l'acció de CiU no te justificació si no es per retallar despeses i no incrementar el nombre de mestres.
    Sincerament li han fet un flac favor a l'escola publica, Una errada monumental, es a dir un gran pas enrera.
    En sentirem a parlar, però Ciu m'ha fallat en aquest tema d'una manera impressionant, sincerament no ho esperava. No els hi vaig donar el meu vot i ara n'estic més content de no haver-ho fet.
    Albert

    ResponElimina
  2. Crec que si un dels objectius del nou govern CIU era la lluita contra el fracàs escolar començar com està fent amb Sanitat retallant, en aquest cas la sisena hora, no és ni de bon tros la millor manera i que no vulguin enganyar dient que no afectarà a les plantilles dels professors perquè crec que ara com ara si retalles: restes. Amb aquestes mesures preses per aquest govern, un govern de savis,l'únic que tindrem en el futur serà un país inculte i malalt.

    ResponElimina
  3. Mai diguis que tens 100 promeses per complir si arrivas al poder i en un mes, no es que Mas hagi complert una, sinò que s'ha tornat enrrera en totes. Es inmoral la politica de tots el partits, ja demostren en totes les seves actuacions que no beneficien als ciutadans. Crec que no s'ha de premetre cap retallada a educació, ni a sanitat, ja que són els fonaments de l'estat del benestar per als ciutadans de Catalunya, tot tenint en compte que els que hi decideixen no han anat mai a l'escola pública, ni a la seguretat social. El mal dels partits plítics es que no siguin llistes obertes, an la qual cosa els ciutadans podrien escogir més bé.

    ResponElimina
  4. Davant de tot el que està succeint amb la nostra joventut, que un dels motius que els ha portat concentrar-se a les places de les principals ciutats (per cert, Catalunya no és que estigui donant una mostra molt gran de concentració), ¿encara creus que no hi ha motiu per no estar d'acord amb els canvis en l'ensenyament, que en aquest cas la Generalitat vol aplicar?

    Ángel

    ResponElimina