Donada la importància d'aquest estudi del professor Roland Vaubel prestigiós economista, assessor del Ministeri d'Economia del govern alemany i professor de la Universitat de Manheim, segueixo donant difussió a la segona part de la anterior informació, per tal de que quantes més persones tinguin coneixement de les moltes falsetats econòmiques del govern Espanyol, millor.
Desmunta els
arguments del no:
L'estudi
desmunta algunes de les objeccions que es fan contra la secessió. Per exemple,
la que no es respectaran els drets de les minories. “No hi ha cap raó per
suposar que la majoria de la gent a la regió secessionista sigui menys tolerant
que la majoria de la gent en l'estat predecessor . Al contrari , com que
l'estat escindit és més petit que no el predecessor, a les minories en aquest
nou estat els serà més fàcil de sortir i és més probable que siguin tractades
amb més tolerància que no les minories a l'estat predecessor.”
I
fa aquesta consideració: “No hi hauria
problemes de drets humans si Escòcia , Catalunya, el País Basc, Galícia,
Flandes, Còrsega, el Sud del Tirol o la Macedònia grega s'independitzessin. L'article 2 del Tribunal de la UE
protegiria les minories amb més eficàcia si obligués als Estats membres a
garantir el dret de secessió de les seves regions, de la mateixa manera que
l'article 50 assegura als Estats membres el dret de marxar de la Unió.”
En
aquest punt, recorda que hi ha molts estats (entre els quals no hi ha Espanya) que respecten els drets de les
minories justament perquè “són països que deuen la seva existència a la
secessió: Suïssa (1291), Suècia (1523), Països Baixos (1579), Grècia (1827),
Bèlgica (1831), Noruega (1905), Finlàndia (1917), Irlanda (1922/1944), Islàndia
(1944), els països del Bàltic (1990), Eslovènia (1991), Croàcia (1991), Bòsnia
i Hercegovina (1992) i Montenegro (2006)”.
Raons econòmiques
de pes :
“A
la majoria dels casos, els estats que s'independitzen tenen uns ingressos per
cap més alts que la resta” , recorda Vaubel . “No és cap coincidència. Las
regions més pròsperes com Catalunya són contribuents nets. Subvencionen a les
altres regions amb el sistema d'impostos i transferències . Es desenvolupa, per
tant, un gran interès en la secessió. Per exemple, el trencament de Iugoslàvia
va començar amb la secessió d'Eslovènia i de Croàcia . A Europa occidental ,
Flandes i Catalunya són un bon exemple.
En
aquest cas recorda que per a molts autors és condemnable la reducció de les
transferències interregionals que pot implicar la secessió . “Amb tot -diu- , el dret de secessió no per a la
redistribució interregional. Tan sols la limita.” I raona aquesta afirmació: el dret de secessió s'esgrimeix quan la contribució
econòmica que fa un territori a la resta de l'estat és més gran que els
beneficis que obté pel fet de pertànyer a ell . Segons Vaubel, el dret de
secessió permet aturar els perjudicis de la redistribució interregional per a
les regions que contribueixen en excés.
Recorda
també que els estats tenen més interès en el lliure comerç, en els moviments de
capital. “Un país petit depèn més de les importacions i, com no pot intervenir
en els preus del mercat mundial, l'aranzel òptim és zero.”
NO
BUSQUI AQUESTA NOTÍCIA A LA PREMSA DE MADRID
Molt be Carles, sí senyor. Esperança positiva. Hem d'arribar i feliços, gaudint d'aquest moment històric que ens ha tocat viure.-
ResponEliminaEl camí el farem caminat, i a les vores a mes de veure creixer les flors, escriurem, per a la historia, el que cada pas deixarà imprès.
Josep
Si ens quedem ja sabem el que ens espera, si no ens quedem tenim tot un futur ple d'esperança i ganes de canviar les coses que ara no funcionen. El futur ningú ens el pot assegurar, però algú ens pot assegurar el futur d'ara si les coses continuen igual?.
ResponEliminaJaume